POSTOJE TAXI W SZCZECINIE
POSTÓJ TAXI JEST DLA TAXI
 
 
 


DURNE POSTOJE TAXI to chyba specjalność naszego miasta....

PRZYKŁAD NR 1 

Postój TAXI na ul. Bogusława przy Kupcu.
Wspaniały przykład, jak można zrobić, aby "olać" przepis określający, że postój taxi powinien mieć określoną długość aby zmieścić trzy taksówki. Postój znajdujący się w dobrym wcześniej miejscu został przeniesiony do przodu pod same światła na skrzyżowaniu z ul. Krzywoustego. Długość postoju jest zgodna z przepisami - minimum 20 metrów - ale konia z rzędem temu, kto tam zmieści 3 taksówki... znaczy zmieści w całości.... Na początku jest jedno miejsce a potem postój ciągnie się w... poprzek wjazdu do garażu podziemnego. nie ma szans, aby druga taksówka się zmieściła nie blokując wyjazdu z garażu. A dalej, po małej przerwie na wysepkę z drzewkiem, mamy ostatnie miejsce.


Podsumowując - na tym postoju zmieści się 1 taksówka, potem 1/2 taksówki, potem 1/2 taksówki i na końcu 1 taksówka... Matematyka się zgadza... 1+1/2+1/2+1=3. Ale chyba nie o to chodziło ustawodawcy określającego długość postojów taxi? Pomijając już fakt, że to ostatnie miejsce - za wysepką z drzewkiem - jest tak zaprojektowane, że kierowcy nie zauważają, iż jest to nadal postój taxi. W efekcie z trzech miejsc postojowych dla taksówek mamy w praktyce dostępne tylko jedno. Ponadto po zamknięciu wyjazdu przez ul. Królowej Jadwigi mamy w godzinach nawet lekko szczytowych zakorkowaną Bogusława. A ponieważ znana jest ogólnie uprzejmość kierowców w kwestii wpuszczania innych do ruchu - szczególnie taksówkarzy - to w minutkę z tego postoju nie ruszymy. Doceniam wysiłek umysłowy projektanta i dlatego ten postój jest dla mnie NR1 wśród DURNYCH POSTOJÓW TAXI W SZCZECINIE.


PRZYKŁAD NR 2

Natomiast zwykłą chamską złośliwością względem pasażerów taksówek kierowano się przy usytuowaniu postoju przy szpitalu na ul Strzałowskiej - chodzi o postój przy nowym budynku na ul. Rolnej. Normalnym szczecińskim obyczajem postój usytuowano w takim miejscu, że go nie widać z wyjścia ze szpitala. Tabliczka z napisem taxi jest ustawiona w odległości 200m (0,2 km) od wyjścia ze szpitala i zapewne głównym celem pomysłodawcy było zapewnienie pacjentom szpitala onkologicznego odpowiedniej ilości spaceru na świeżym powietrzu...


Postój taxi mógłby się mieścić na podjeździe do wejścia szpitala, ale są tam zwykłe miejsca postojowe. Mógłby się mieścić po prawej stronie na podjeździe, ale tam też się nie mieści. Ale dlaczego nie jest tuż przy zjeździe od wyjścia w odległości o ponad polowe krótszą niż teraz? Dlaczego tam jest zwykły postój a nie dla taksówek??? Pomijając już fakt, ze postój taxi przy wyjściu ze szpitala powinien być zwrócony frontem do pasażerów, a nie tyłkiem... Nr2 wśród DURNYCH POSTOJÓW TAXI aczkolwiek punkty dodatkowe z dbałość o kondycje pacjentów szpitala....


PRZYKŁAD NR 3

Postój taksówek na ul. Serbskiej przy szpitalu na u. Arkońskiej. Tutaj pokazano nam środkowy paluszek jednocześnie zapewniając pracę dla strażaków miejskich. Dlaczego postój jest po tej stronie ulicy tyłkiem do potencjalnych klientów? Dlaczego nie po przeciwnej stronie frontem?


Tyłkiem jest po to, aby kierowcy wjeżdzjący w uliczkę widzieli znak przekreślonego postoju i reagowali stadardowo - koniec postoju znaczy mogę zaparkować. I w ten sposób wyeliminować taksówki z tegoż postoju. Załączony obrazek to nie wyjątek tylko codzienność. Dlaczego postój taxi nie może być po przeciwnej stronie frontem do klienta? Ano nie może być, ponieważ jest to miejsce "budżetowe" służące do pracy strażakom miejskim gaszącym pożary w budżecie miasta Szczecin. Po tej stronie jest zakaz zatrzymywania sie ustawiony jakieś 20 metrów wczesniej i oczywiście zgodnie z kierunkiem jazdy - a więc niewidoczny dla wjeżdzających w uliczkę. Parkowanko, blokadka... dobrze że szpital blisko i jak komuś z nerwów serduszko wysiądzie to chyba przyjmą i na zakaźnym?

Ponadto mamy tu dodatkowy kwiatuszek zdobiący wjazd w tę ulicę - zakaz wjazdu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC jest to masa auta z kompletem pasażerów, pełnym bagażem i w pełni zatankowanego) przekraczającej 2,5 tony... Niemal wszystkie duże taksówki, a szczególnie kombi, ma DMC powyżej 2.5 t. Jeżeli za takim znakiem jest postój taxi, to wypadałoby pod nim dodać tabliczkę "nie dotyczy taxi". No ale jest jak było....

PRZYKŁAD NR 4

Postój taksówek na ul. Wielkopolskiej przy pl. Szarych Szeregów - zgodnie z przepisami brak możliwości skorzystania z postoju z powodu obstawienia wszystkich wjazdów znakiem ograniczającym wjazd dla pojazdów o DMC powyżej 1,5t... Nie ma taksówki spełniającej takie wymagania. Ford Fiesta diesel ma DMC powyżej 1.5t....


PRZYKŁAD NR 5.

Postój taksówek na ul. Akacjowej przy szpitalu na Unii Lubelskiej. Powstał chyba tylko po to, aby można było "odfajkować" postój przy szpitalu. Postój martwy, nikt tam nie stoi... nikt tam nie wsiada...


PRZYKŁAD NR 6.

Postój na ul. Jarowita przy pl. Mickiewicza. Podobniej jak powyżej.... Powstał chyba tylko po to, aby "spełnić wymogi" postoju przy urzędach. Wiecznie pusty, bo wejścia i do urzędów i do teatru są przecież z drugiej strony, a nie ze strony.... tylnej. Zawsze pusty, a jak jest impreza w okolicy to i tak zastawiony przez auta.


PRZYKŁAD NR 7

Postój na ul. Kormoranów między ul. Kruczą a ul. Czyżyka. Tylko tabliczka "TAXI x 3 szt" wiecznie zastawiony i własciwie po co tam? Równie dobrze można postawić ten znak w lesie..


PRZYKŁAD NR 8

Ogólnie postoje na dworcu Szczecin Główny. Jako ewenement w skali kraju i świata, gdzie pasażer wychodząc z dworca w dużym (chyba?) mieście nie widzi postoju taxi. Od głównych wyjść, zarówno na górze jak i na dole, postoje są w odległości około 200 metrów od wyjścia. Może zgłosić Szczecin w tej kategorii do Księgi Guinessa???


PRZYKŁAD NR 9

Postój na ul. Władysława IV. Tak koledzy mamy postoje w bardzo ważnych miejscach w porcie. I ten postój jest jednym z nich.  Przecież jest w ważnym strategicznie miejscu dla taksówkarzy i pasażerów. W odległości niespełna 50 metrów od bramy Portu Szczecin-Świnoujście. Ilość stojących tam taksówek oraz przewijających się klientów jest zatrważająca. I bardzo dobrze, że postój jest tam a nie rewitalizowanym nabrzeżu czyli na ulicach Zbożowej lub Wendy. Tutaj niestety nadal jest pustynia i nie zdarzają się klienci potrzebujący taksówkę...

Kolejny "pusty" postój wypełniającym statystyki miasta w tej kwestii.


PRZYKŁAD NR 10.

Postój na ul. Gdańskiej przy pętli tramwajowo-autobusowej. Aczkolwiek użycie zwrotu "przy" jest w tym przypadku delikatnym przegięciem. Ewentualny pasażer chcący przesiąść się do taksówki z autobusu lub tramwaju ma do pokonania trasę 0,25 km oraz kładkę nad jezdnią jak chce zachować się zgodnie z przepisami. No chyba, ze jest to drugi postój przy kolejnej bramie do portu. Jak tak, to jest jeszcze kilka bram przy których można zrobić postoje. Na pewno poprawią.... statystyki dla urzędników z UM Szczecin.


CDN......

Najdurniejszy postój taxi w Szczecinie