POSTOJE TAXI W SZCZECINIE
POSTÓJ TAXI JEST DLA TAXI
 
 
 

DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Warszawa, dnia 7 września 2015 r.Poz. 1314

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU

z dnia 3 lipca 2015r. zmieniające rozporządzenie wsprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

5.2.19. Postój taksówek

Postoje taksówek zaleca się ustalać w rejonach: dworców, domów towarowych, hoteli, restauracji i obiektów kulturalno-rozrywkowych. Jeżeli to możliwe, postoje taksówek należy wyznaczać na ulicach lokalnych, a na ulicach układu podstawowego – w zatokach, tak aby utrudnienia wruchu innych pojazdów były jak najmniejsze. Długość odcinka przeznaczonego do postoju taksówek powinna wynikać z zapotrzebowania na taksówki w danym rejonie, ale nie powinna być mniejsza od 15 m (trzy taksówki) i większa niż 50 m (dziesięć taksówek). Jeżeli długość odcinka przeznaczonego do postoju nie została określona znakiem D-20, oznacza to, że postój taksówek może odbywać się w odległości do 20 m od znaku D-19.5.2.20.


Czy treść tego rozporządzenia jest znana w Urzedzie Miasta Szczecin? Śmiem bardzo poważnie w to wątpić. Na przestrzeni wielu lat nie stworzono w Szczecinie chyba żadnego nowego postoju taxi? A sporo ich po cichutku zniknęło z mapy. W naszej murzyńskiej wiosce z taksówkami włodarze nie wykonują tegoż rozporządzenia. Brak postojów taxi  w "rejonach: dworców, domów towarowych, hoteli, restauracji i obiektów kulturalno-rozrywkowych" doprowadziłoo u nas to patologii pod tymi obiektami. I sś u nas całe nowe dzielnice bez nawet jednego postoju taxi... Niedługo tutaj propozycje lokalizacji nowych postojów taxi. Mile widziane propozycje od was nadesłane przez formularz kontaktowy.


Wzór pisma które bedzie skierowane do UM Szczecin. Prosze o dalsze propozycje lokalizacji, które mi umknęły.


Powołując się na ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU z dnia 3 lipca 2015r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach 5.2.19. Postój taksówek

Postoje taksówek zaleca się ustalać w rejonach: dworców, domów towarowych, hoteli, restauracji i obiektów kulturalno-rozrywkowych. Jeżeli to możliwe, postoje taksówek należy wyznaczać na ulicach lokalnych, a na ulicach układu podstawowego – w zatokach, tak aby utrudnienia w ruchu innych pojazdów były jak najmniejsze. Długość odcinka przeznaczonego do postoju taksówek powinna wynikać z zapotrzebowania na taksówki w danym rejonie, ale nie powinna być mniejsza od 15 m (trzy taksówki) i większa niż 50 m (dziesięć taksówek

wnioskuję niniejszym o utworzenie nowych postojów taxi w lokalizacjach wymienionych poniżej.

 

Przy urzędach
1. Urząd Miasta szczecin Pl. Armii Krajowej
2. Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki
3. Powiatowy Urząd Pracy ul. Mickiewicza 39
4. I Urząd Skarbowy ul. Drzymały 5
5. II Urząd Skarbowy ul. Felczaka 19 - 
6. III Urząd Skarbowy ul Rydla 65 -
7. ZUS pl. Rodła wejście od parkingu
8. ZUS ul. Citroena
Przy obiektach kultury
1. Zamek ul Korsarzy 34
2. Teatr Polski ul Swarożyca 5
3. Teatr Współczesny Wały Chrobrego 3
4. Teatr Kana Pl. św. Piotra i Pawła 4/5
5. Amfiteatr od ul. St. Wyspiańskiego
6. Jasne Błonia plac przy P. Skargi
7. Trafostacja Sztuki Św. Ducha
8. Pleciuga pl. Teatralny 1
9. Namiot po Filharmonii Energetyków
Przy obiektach sportowych
1. Hala Netto Arena Szafera 3-7
2. Hala SDS oraz basen ul. Wąska 16
3. Miejski Ośrodek Sportu ul. Narutowicza 17
4. Miejski Stadion Lekkoatletyczny ul. Litewska 20
5. Korty Tenisowe al. Wojska Polskiego
Przy miejskich kąpieliskach
1. Arkonka
2. Dąbie
3. Dziewoklicz
Przy pętlach autobusowych i tramwajowych
1. Pętla na Basenie górniczym
2. Pętla tramwajowa na Krzekowie
3. Pętla tramwajowa Las Arkoński
4. Pętla tramwajowa ul. Ludowa
5. Pętla tramwajowa ul. Turkusowa
6. Pętla tramwajowa ul. Potulicka
7. Pętla autobusowa os. Bukowe
8. Pętla autobusowa os. Słoneczne
9. Pętla autobusowa Lubieszyn Rondo
10. Pętla autobusowa Kołłątaja
11. Pętla autobusowa ul. Pyrzycka
12. Pętla autobusowa ul. Podbórzańska
13. Końcowy autobusu na Osiedlu Kasztanowym
14. Pętla autobusow Kijewo
15. Pętla autobusowa Łukasińskiego
16. Pętla autobusowa ul. Rymarska przy autostradzie
17. Pętla autobusowa Klucz przy ul. Perkuna
18. Pętla autobusowa  ul. Topolowa/Mostowa
19. Pętla autobusowa ul. Pyrzycka/Zadumana
20. Pętla autobusowa ul. Bałtycka/dw. PKP Zdunowo
21. Pętla autobusowa ul. Bryczkowskiego
Przy dworcach.
1. PKP – trzy postoje: największy minimum 8-10 aut na dole i mniejszy minimum 4-6 aut u góry przy nowym wejściu oraz mini-postój 2 taxi od ul. Czarneckiego. Szczególnie tutaj bezwzględnie należy usytuować postoje w bezpośredniej bliskości wejść. Pasażer nie powinien z bagażami iść kilkaset metrów do taksówki! Aby postoje taxi zaistniały w pełnej symbiozie z komunikacją autobusową to na dole i przy nowym wejściu od ul. Owocowej można je podzielić na dwie części – pierwszy na 2 taxi jak najbliżej wejść a dla pozostałych taksówek  trochę dalej.
2. PKS dla wysiadających przy Tobruku
3. PKP Zdroje
4. PKP Gumieńce
Przy ośrodkach zdrowia, w tym przy większych przychodniach.
1. Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy ul. Śmiałego 33
2. MEDICUS pl. Zwycięstwa 1
3. Przychodnia „Portowa” ul. Energetyków 2
4. Przychodnia „Kolejowa” ul. 3 Maja 25-27
5. Przychodnia  ul. Kadłubka
6. Porta Medyk ul. Dubois 27
7. Przychodnia Szpitala Wojskowego ul. P. Skargi 9-11
8. Przychodnia „Starzyński” ul. Starzyńskiego 2
9. Przychodnia ul. Tkacka 22
10. Narodowy Fundusz Zdrowia ul Arkońska 45
11. Szpital Zdunowo
12. Szpital Unii Lubelskiej główne wejście
13. Szpital Unii Lubelskiej wejście od pediatrii
14. Szpital Wojskowy ul. P. Skargi
15. Szpital Pomorzany wejście od Powstańców Wielkopolskich
16. Szpital Zdroje
17. Szpital ul Strzałowska od Strzałowskiej
18. Przychodnia ul. Wojciecha
Przy centralnych punktach przesiadkowo - komunikacyjnych.
1. Brama Portowa zatoczka autobusowa Wyszyńskiego w dół
2. Brama Portowa zatoczka autobusowa pod dawnym PDT
3. Wyszyńskiego na dole kierunek na prawo przy autobusach
4. Wyszyńskiego na dole kierunek centrum zaraz za Mściwoja
5. Plac Kościuszki wysepka autobusowa przy Krzywoustego
Przy sądach.
1. Sąd Rejonowy Pl. Żołnierza Polskiego 16
2. Sąd Rejonowy ul. Kaszubska 42
Przy targowiskach, ludzie bardzo często z zakupami potrzebują taxi na wejściu.
1. Na Pogodnie Mickiewicza
2. Ul. Kilińskiego
3. Centrum Handlowe ul. Wilcza
4. Tobruk na dole przed bramą
Przy wiekszych cmentarzach.
1. Cmentarz Zdroje
2. Cmentarz Dąbie
3. Cmentarz Wielgowo
4. Cmentarz Podjuchy
5. Cmentarz Bronowicka
6. Cmentarz Centralny od ul Mieszka I
Postoje nocne. Dawniej istniały w Szczeciniem, a aktualnie istnieją w innych miastach, postoje taxi działające w określonych godzinach. Dobrze byłoby wrócić do tego pomysłu i wykorzystać w centrum w godzinach 23.00 – 05.00 kilka przystanków autobusowych linii dziennych. Do wyjątków, bardzo sporadycznych, należą sytuacje w których autobusy dzienne ruszają z przystanków końcowych przed godziną 5.00 lub kończą trasę po 23.00. Tymczasem, szczególnie w centrum w weekendy, brakuje postojów taxi. Wykorzystanie przystanków autobusowych wypełniłoby tę lukę i ucywilizowało stawanie taksówek w centrum szczególnie w weekendy. W zasadzie wystarczy postawić znak Taxi z tabliczką obowiązuje  od 23.00 do 05.00. Proponowane lokalizacje nocnych postojów taxi na dziennych przystankach autobusowych.
1. Plac Zamenhofa
2. Wojska Polskiego, po obu stronach, przy Kruku. W zatoczce autobusowej i na chodniku.
3. Brama Portowa pod dawnym PDT.
Inne lokalizacje
1. Parking przesiadkowy przy lotnisku w Dąbiu. Przyjeżdżający do Szczecina mogą chcieć skorzystać także z taksówki, niekoniecznie tramwaju
Szczecin jest miastem akademickim. Warto pomyśleć i o studentach którzy często w ciągu zajęć zmieniają miejsce nauki. Postoje powinny powstać przy akademikach i uczelniach.
1. ul. Szwoleżerów
2. ul. Narutowicza przy US
3. ul. Kordeckiego przy akademiku
4. ul. Wawelska
5. al. Bohaterów Warszawy 55
6. ul. Chopina 59
7. ul. Dunikowskiego 4
8. ul. Słowackiego/Pawła VI
9. ul. Mickiewicza 64
10. ul. Żołnierska 47
11. ul. Wielkopolska 15 -
12. ul. Wąska 13
13. ul. Cukrowa 8
14. ul. Mickiewicza 16
15. ul. Papieża Jana Pawła II 22a
16. ul. Wały Chrobrego 1a -
17. ul. Grodzka 50
18. Ul 26 kwietnia 10.
Miasto się wciąż rozwija a o nowych postojach chyba nikt w magistracie nie myśli? Na nowych osiedlach i przy nowych rejonach Szczecina również powinny powstawac postoje taksówek.
1. ul. Zbożowa
2. ul. Bandurskiego od strony centrum handlowego
3. ul Krucza 18 Dom Kombatanta
4. ul. Ostrowska nowe osiedle na górze
5. ul. Szosa Polska a ul. Pokoju (Nehringa? Ogrodnicza?)
6. ul. Wiejska na Pilichowie
7. ul. Koralowa
8. ul. Miodowa przy Chorzowskiej
9. ul. Jaworowa Głębokie bok Kościoła
10. ul. Marynarzy Polskich/Kopańskiego
11. ul. Przyszłości przy sklepie Społem
12. ul. Celulozowa
13. ul. Nowy Świat
Postoje powrotne. Dobrym pomysłem byłoby utworzenie postojów powrotnych z/do Gryfina, Stargardu, Polic i Goleniowa. Ale pod warunkiem współpracy obopólnej, tj podobnych postojów w Gryfinie, Stargardzie, Policach i Goleniowie, ze szczególnym uwzględnieniem postoju powrotnego w Porcie Lotniczym w Goleniowie. Wydaje się, ze nie powinno być z tym problemów – w końcu Miasto Szczecin jest głównym udziałowcem Portu lotniczego w Goleniowie.
1. Postój do Polic w okolicach Pl. Rodła.
2. Postój do Gryfina, Goleniowa i Stargardu na Basenie Górniczym.

3. Postój powrotny ogólnodostępny w Porcie Lotniczym Szczecin Goleniów.
Ponadto w przyszłych planach należy uwzglednić postoje taxi w bezpośredniej lokalizacji przystanków Kolei Metropolitalnej

Z poważaniem.