Jeżeli gmina (miasto) określa stawki tylko w I i II taryfie to jaka jest podstawa prawna (legalność) III i IV taryfy. Czy przypadkiem nie są one albo nielegalne albo całkowicie dowolne??? Jeżeli to nie miasto tylko przewoźnik ustala własną III i IV taryfę to czy mogę sobie ustawić 99 PLN za kilometr w III i 199 PLN za kilometr w IV? I czy jak będę miał takie stawki wpisane w legalizację i naklejone na szybie - to czyż pasażer nie będzie musiał mi za taką stawkę zapłacić? Ponadto w spisie znaków nie ma czegoś takiego jak znak "TAXI 2 STREFA". Jeżeli takiego znaku nie ma w Szczecinie, to czy to nie przewoźnik ustala sobie granice strefy taxi? Chociaż praktycznie powinny one się pokrywać z granicami miasta Szczecin - ale tuż za tabliczką z napisem SZCZECIN?
Osobiście jestem przeciwnikiem stosowania taryf III i IV. Wywodzą się one z głębokiego komunizmu i mają się nijak do aktualnej kapitalistycznej sytuacji. Chyba w żadnym z zachodnich państw nie ma czegoś takiego. Nawet wręcz przeciwnie - jak jest wyjazd za miasto to najczęściej z powodu dużej ilości przejechanych kilometrów za każdy kolejny czasem wręcz płaci się mniej niż przy krótkim kursie w mieście. Jest tylko mały drobiazg - I i II taryfa są u naszych sąsiadów tak "przyzwoite", ze nie trzeba kasować podwójnie za miastem...
Osobiście uważam, ze powinniśmy dążyć do podniesienia taryf do poziomu; I - 3,50 i II - 5.00 PLN być może wprowadzając pośrednią taryfe popołudniowa (jak w ostatnim projekcie obywatelskim złożonym do miasta Szczecin). Jednocześnie likwidując III i IV które i tak są martwe - praktycznie zawsze pasażer dąży do uzgodnienia ceny umownej za miasto - a wykorzystywane są przez czarne owce w naszej branży do oszukiwania pasażerów, szczególnie zagranicznych.... Likwidacja III i IV miała by dodatkowy efekt - utrudniała by obniżanie stawek I i II taryfy przez tzw "korporacje". Trudno byłoby zejść z 3,50 PLN na 2 PLN jeżeli te 2 PLN miałoby obowiązywać i za miastem tylko w jedną stronę, czyli 1 PLN za km...
Aktualna i ważna uchwała Rady Miasta Szczecin w sprawie cen urzędowych taxi.
|